Kawaii

Ieteicamais vecums: 6-99 gadi

Spēlētāju skaits: 3-5 spēlētāji

Spēles laiks: 15 min

Spēles autori: Marc-Antoine Hofmann un Ismael Perrin, mākslinieki: Noelle Zweiacker un Felix Kindelan

Spēles materiāls: 55 saldējumu kārtis, t.sk. 3 aizvērta veikala kārtis un 2 ķiršu kārtis; 5 “mīļākā garša” kārtis, 5 “mīļākā forma” kārtis, 10 paņemšanas žetoni sirds formā.

Spēles mērķis

Savāc pēc iespējas daudz saldējumu savā mīļākajā formā un/vai ar savu mīļāko garšu. Ķirši papildinās tavu punktu krājumu, bet uzmanies, lai aizejot uz veikalu neatrod tā durvis slēgtas – tad tavs rezultāts var izkust, kā saldējums saulē...

Sagatavošanās spēlei

Sajauciet 5 “mīļākās garšas” kārtis un izdaliet pa vienai katram spēlētājam. Tāpat dariet arī ar “mīļākās formas” kārtīm. Neizmantotās kārtis tiek noliktas malā. Katrs spēlētājs apskata savas kārtis un iegaumē savu mīļāko saldējuma formu un garšu. Katram spēlētājam tiek iedoti 2 paņemšanas žetoni - sirsniņas.

Sajauciet saldējuma kārtis un izdaliet tās (neatklātas) katram spēlētājam. Atkarībā no spēlētāju daudzuma, var gadīties, ka visiem spēlētājiem nav vienāds kāršu skaits. Vienalga izdaliet visas kārtis: pat ja kādam spēlētājam kāršu skaits atšķirsies, tas neietekmēs spēles gaitu. Katrs spēlētājs paņem savu saldējuma kāršu kaudzīti un, neapskatoties un neatklājot tās, noliek sev priekšā.

Svarīgi: spēles laikā spēlētāji drīkst novietot kārtis vai paņemt tās, izmantojot tikai vienu roku, nevis abas.

Spēles gaita

Spēli sāk spēlētājs, kurš pēdējais ēdis saldējumu. Turpmākajos raundos spēli sāks tas spēlētājs, kurš iepriekšējā saņēma mazāko punktu skaitu.

Spēlētāji, pēc kārtas pulksteņrādītāju virzienā, ātri apgriež kārti no savu neatklāto kāršu kaudzītes un novieto to uz galda sev priekšā.

Svarīgi: spēlētājiem jāapgriež kārts citu spēlētāju virzienā, tā, lai tam nebūtu iespējams redzēt savu kārti pirms citiem spēlētājiem.

Kārtis sev priekšā jānovieto kaudzītē nedaudz ar nobīdi tā, ka katra saldējuma forma un garša paliek redzama.

Kad spēlētājs ierauga vienu vai vairākas kaudzītes, kas tam liekas interesantas (jo tajā ir pietiekami daudz saldējumu ar viņa mīļāko formu un/vai garšu), to var paņemt. Lai to izdarītu, ātri jānoliek paņemšanas žetons uz attiecīgās kaudzītes un jāsaka “Kawaii”. Spēle tiek apturēta, spēlētājs paņem visas attiecīgājā kaudzītē esošās kārtis un noliek savā punktu kaudzītē. Šīs kārtis vairs spēlē nepiedalās un tās tiks izmantotas, lai saskaitītu punktus raunda beigās. Savu paņemšanas žetonu spēlētājs atdod tam spēlētājam, kura kaudzīti tas tikko paņēma.

Atdoto paņemšanas žetonu tagad (uzreiz vai vēlāk) var izmantot jaunais īpašnieks. Ja spēlētājs paņem savu kaudzīti, paņemšanas žetons tiek nolikts malā un vairs spēlē nepiedalās.

Svarīgi: tu vari vienlaicīgi paņemt vairākas kaudzītes izmantojot vienu žetonu uz katru kaudzīti. Tu vari teikt “Kawaii” jebkurā spēles brīdī un vairāki spēlētāji var to teikt vienlaicīgi.

Ja divi (vai vairāk) spēlētāji novieto savus paņemšanas žetonus uz vienas kaudzītes, to iegūst ātrākais. Ja tie tiek nolikti vienlaicīgi, ieguvējs tiek noskaidrots izspēlējot akmens-šķēres-papīrīt's.

Tāpat ir iespējams teikt “Kawaii” un paņemt kaudzītes, kad spēle ir apturēta.

Tad spēle turpinās un gājiens ir nākošajam spēlētājam.

Spēle turpinās kamēr visas neatklātās kārtis ir izspēlētas un neviens spēlētājs vairs nevēlas neko paņemt, vai arī – ja nevienam spēlētājam vairs nav atlikuši paņemšanas žetoni.

Atlikušās atklātās kārtis tiek noliktas malā un katrs spēlētājs saskaita savus punktus.

Īpašās kārtis

Īpašās kārtis ir ķirši un aizvērtais veikals. Par to nozīmi lasiet punktu skaitīšanas sadaļā.

Spēles beigas un punktu skaitīšana

Katrs spēlētājs saskaita savus punktus, kas ir viņa punktu kaudzītē, sekojošā veidā:

  • 1 punkts par katru saldējumu ar mīļāko garšu

  • 1 punkts par katru saldējumu mīļākājā formā

  • 2 punkti par katru saldējumu ar mīļāko garšu UN mīļākajā formā

  • 1 punkts par katru ķiršu kārti

  • katrs aizvērtais veikals ir -1 punkts, ja vien vienam spēlētājam nav savāktas visas 3 kārtis: šādā gadījumā par tām pienākas +3 punkti

  • 1 punkts par katru raunda beigās atlikušo paņemšanas žetonu sirsniņu

Spēlētājs, kuram bija vismazāk punktu, sāk nākošo raundu. Pēc trīs raundiem, spēlētājs, kuram ir visvairāk punktu, ir uzvarētājs.

Pārāk vienkārši?

Lai spēle būtu sarežģītāka, novietojiet kārtis vienu uz otras tā, ka tās pilnībā nosedz iepriekšējās – tad tās vairs nebūs redzamas, un jums būs jāatceras, cik un kādi saldējumi tika izspēlēti iepriekšējos gājienus katrā kaudzītē.