Pasaku mežs (Forest)

Ieteicamais vecums: 6-99 gadi

Spēlētāju skaits: 2-5 spēlētāji

Spēles laiks: 15 min

Spēles materiāls: 70 spēles kārtis

Spēles mērķis

Sakrāj pēc iespējas vairāk kārtis ar mazajiem pasaku tēliem: rūķītšiem, laumiņām, vardītēm vai pūcītēm. Tu vari tās paņemt, ja pirmais esi pamanījis 7 vai vairāk vienādus pasaku tēlus mežā. Uz katras kārts var būt 0-4 pasaku tēli – pārējie lielākie uzzīmēti, lai jauktu galvu.


Sagatavošanās spēlei

Sajauciet kārtis, izdaliet katram spēlētājam trīs un pārējās novietojiet aizsniedzamā attālumā ar muguriņām augšup. Sāk jaunākais spēlētājs un spēle notiek pulksteņa rādītāja virzienā.


Spēles gaita

Pirmais spēlētājs izraugās kārti un novieto galda vidū. Katrs nākamais savā gājienā novieto vienu no savām kārtīm, tā, lai tā savienotos ar citiem meža elementiem – koku stumbri tiek novietoti vertikāli, bet lapotne horizontāli. Arī, ja uz galda nav vēl neviena stumbra vai lapotnes, tiek ievēroti šie kāršu novietošanas virzieni. Pēc gājiena no kaudzītes jāpaņem jauna kārts, lai rokās vienmēr būtu 3 kārtis. Uzmanīgi seko līdzi kārtīm uz galda – ja uzliekot savu kārti, tā pievieno septīto vienādo pasaku tēlu, sauc to vārdā skaļi un paņem visas kārtis, kurās redzami šie tēli un novieto kaudzītē pie sevis – tas ir tavs stiķis. No atlikušajām kārtīm uz galda izveidojiet jaunu meža ainavu, sabīdot tās kopā, un turpiniet spēli.

Svarīgi!

  1. Arī tad, ja pievienotā kārts veido lielāku pasaku tēlu grupu kā 7, visi ir tavējie. Piemēram, ja uz galda ir redzamas 6 vardītes, bet tavā pievienotajā kārtī ir vēl 2, nosauc vardītes skaļi un paņem visas kārtis, kurās ir redzamas vardītes.

  2. Ja pievienojot kārti, veidojas uzreiz divas pasaku tēlu grupas ar 7 vai vairāk tēliem, tev jāizvēlas, kuru ņemsi un nosaukt skaļi vari tikai to.

  3. Ja esi pievienojis kārti, kura veido 7 tēlu grupu, bet aizmirsti to nosaukt, žēl, bet tava iespēja ir garām. Nākamais spēlētājs var to pieprasīt, skaļi nosaucot tēlu un novietojot uz galda vienalga kādu savu kārti. Taču, jāatceras, ka viņš nevar paņemt divas tēlu grupas vienā gājienā – tātad viņam jāizvēlas, kuru tēlu saukt, ja pēc viņa kārts novietošanas uz galda veidojas vēl viens septiņnieks. Šo noteikumu gan jāpārskata, ja starp spēlētājiem ir ļoti mazi bērni – nekādu asaru Pasaku mežā!


Spēles beigas

Spēle beidzas, kad kaudzītē beigušās kārtis un arī spēlētājiem vairs nav rokā kāršu. Uz galda atlikušās kārtis paņem tas spēlētājs, kurš pēdējais izveidojis septiņnieku. Uzvar tas spēlētājs, kuram ir visvairāk kāršu.

Papildu varianti:

1. 5 bonuspunkti tam spēlētājam, kuram spēles laikā izdevies savākt visu četru veidu stiķus – ar vardītēm, rūķīsiem, pūcītēm un fejām.

2. Spēli var spēlēt pilnīgi pretēji – censties savākt pēc iespējas maz kāršu. Taču šajā spēles variantā citi spēlētāji tev noetikti atgādinās, kad aizmirsīsis paņemt savu stiķi.

Padoms! Atceries, uzvar tas spēlētājs, kuram ir visvairāk kāršu nevis tēlu uz tām.